FUEGO - “Vă mulțumesc tuturor că-mi dați ocazia de a juca teatru”, FUEGO MUSIC Official, 13 februarie 2014

FUEGO - “Vă mulțumesc tuturor că-mi dați ocazia 
de a juca teatru”,
FUEGO MUSIC Official, 13 februarie 2014


“După cum v-am promis încă de ieri, de dimineață am fost la chioșcul de ziare și am cumpărat Evenimentul Zilei din Moldova, acolo unde există un frumos material despre mine și ce înseamnă Basarabia pentru mine. Aș fi putut vorbi două zile încontinuu, dar spațiul a fost limitat.
Cert este că Basarabia e Vieru, așa cum pentru mine, Vieru reprezintă desăvârșire. El mi-a așezat versul în glas, dând aripi inspirației mele de a cânta înaltul, de a cânta cu patos limba română. M-a ajutat să-mi interpretez măreț existența, m-a iubit ca pe propriul său fiu, oferindu-mi onoarea și responsabilitatea de a duce mai departe visul său - visul unei Românii Mari în cântec. 


Tocmai de asta îi aștept cu drag pe basarabeni, cei ce m-au făcut de atâtea ori să fiu mândru că sunt artist și că am parte de un asemenea public, să fie părtași ai unei povești despre tot ce-i înalt și măreț pe această lume.

Totul prin poezia lui Vieru, pe care am bucuria de a o duce și în locul său de baștină, la Pererîta, pe 16 februarie. De asta am zis mereu că sunt un răsfățat al scenei și-al publicului. Și vă mulțumesc tuturor că-mi dați ocazia de a juca teatru.”
Paul Surugiu - Fuego
13 februarie 2014

„Am fost ultimul artist care l-am îmbrățișat pe scenă”, evzmd.md, 13 februarie 2015


Cu ocazia împlinirii a 80 de ani de la nașterea poetului Grigore Vieru, solistul Paul Surugiu, pe numele său de scenă Fuego, vine la Chișinău să susțină un spectacol de muzică și poezie.

După mai multe spectacole în memoria poetului susținute în orașele din România, Fuego vrea să fie în această zi alături de rudele poetului și de publicul din Republica Moldova. 

Spectacolul „Testament”, spune Fuego, este un omagiu umil adus limbii române, patriotismului, mamei și lui Grigore Vieru. „Puțină lume știe, dar ideea principală a acestui spectacol s-a bazat pe lucrarea poetului apărută în 2012. Și știți, prieteni, care-i cea mai emoționantă satisfacție pentru mine, cu „Testamentul”? Aceea că pot face ca opera unui poet român, uitat oarecum, să se audă, să se citească, să se cânte din nou”, mărturisește interpretul.

Îi cântă opera lui Vieru

Fuego este bucuros să ştie că melodiile sale se aud în casele basarabenilor şi că versurile lui Grigore Vieru, cel care i-a fost ca un tată, sunt atât de apreciate. „Relaţia mea cu Basarabia s-a dezvoltat atunci când poetul luminii m-a ales să-i fiu glas al cuvântului atât de măreţ. Sunt apreciat în Basarabia pentru simplul fapt că transmit simplitatea complexităţii cuvântului, în piese calde”, recunoaște Fuego. 

Totodată, artistul de peste Prut spune că Grigore Vieru l-a făcut mai uman și mai blând. „Responsabilitatea mea este aceea de a construi, prin muzica mea şi versurile sale, lumea lui Grigore Vieru, viziunea sa despre iubire, despre mamă şi trăirile sale despre ce eşti, cine eşti şi ce ai putea fi dacă ai afla ce e cu adevărat în sufletul tău”, adaugă interpretul. După moartea poetului, cei care l-au susținut pe Fuego au fost soţia lui Grigore Vieru, Raisa, precum şi cei doi fii ai săi.


„L-am îmbrățișat ultima oară pe scenă”

Pierderea lui Grigore Vieru a fost cea mai dureroasă zi din viața lui Fuego, pe care nu poate s-o uite nici până astăzi. 
„A plecat atât de dureros și nedrept dintre noi. Am fost ultimul artist care l-a îmbrăţişat pe scenă, la sărbătorirea Poetului nepereche Mihai Eminescu, deasupra cărţilor căruia i s-au stins ochii şi care de ziua naşterii lui şi-a ales perechea. Ziua despărţirii de poet a fost cea mai tristă şi sfâşietoare zi din viaţa mea. Să fim mândri că am fost contemporani cu el”, încheie Fuego.


Când vine la Chișinău, vrea doar ceai

Cu toate că Fuego este foarte îndrăgit de publicul de la Chișinău, acesta nu are preferințe ieșite din comun în timpul spectacolului. „Este un om obișnuit. Întotdeauna a avut nevoie doar de niște lucruri strict necesare, adică ceea de ce are nevoie orice artist. O cameră specială unde să se pregătească înainte de a ieși în scenă. Acum, că e rece afară, camera trebuie să fie încălzită bine. De obicei, preferă un ceai, iar în cazul în care e un concert mai lung, poate să i se aducă și niște fructe”, a relevat Nicolae Dumbravă, organizatorul concertului.
Acesta mai spune că, în decursul celor 10 ani de când colaborează cu Fuego, niciodată nu au avut momente de dispută. „Am avut și avem relații bune. Întotdeauna am găsit cu Fuego o rezolvare care să fie favorabilă spectatorului. Eu pun preț pe calitatea concertului, iar el pe public, poate și de aceea ne înțelegem bine”, conchide Nicolae Dumbravă. Toate melodiile din cadrul spectacolului vor fi pe versurile lui Grigore Vieru. Fuego va fi însoțit de o formație în scenă, iar concertul va dura aproape două ore.
Spectacolul va avea loc mâine, 14 februarie, la Filarmonica Națională „Serghei Lunchevici”, cu începere de la ora 17:00.

Cea mai sensibilă interpretare

Fuego a primit „Premiul pentru interpretare”, la cea de-a XXII-a ediție a Festivalului International de Poezie „Grigore Vieru”, cântărețul obținând distincția pentru cea mai sensibilă interpretare a versurilor lui Grigore Vieru.

Sursa: evzmd.md
13 februarie 2015


Postat de:
Share this article :
 
FUEGO - NOUTATI - FAN CLUB FUEGO ROMANIA - Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. FUEGO - "Familia Favorit" - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger