FUEGO - “Provocat de “mai multe ori în viață”, am îmbrăcat cu onoare și costumul popular românesc”, FUEGO MUSIC Official, 25 ianuarie 2015

FUEGO - “Provocat de “mai multe ori în viață”, am îmbrăcat
cu onoare și costumul popular românesc”, 
FUEGO MUSIC Official, 25 ianuarie 2015


“Dintotdeauna am îndrăgit cântecul popular românesc, dar vă spun un secret, am învățat să-l iubesc pe parcursul activității mele. Pe la începuturi, nici nu credeam că pot cânta folclor, nu-mi imaginam că voi interpreta pe marile scene cu cele mai importante și emblematice nume ale tradiției românești sau că voi ajunge să imprim albume de muzică populară și chiar să-mi placă.


Nu-i cool să iubești folclorul, dar e o datorie să-l cunoști. De acolo provii, acolo-s rădăcinile și parte din tine simte cu toată inima sunetul popular al meleagurilor tainice ce-ți sunt leagăn. Și zău că România asta a noastră are o comoară muzicală ce dăinuie de sute de ani. Are doina, durerea glasului, are horele și sârbele, are tradiție, are patos. Continuitatea i-o oferim noi, cei ce prețuim folclorul. E firesc să nu fie la modă. Dar nu-i la modă să-l contești și ești cu atât mai în afara trendului dacă ignori o bogăție atât și-atât de sublimă.


Eu cânt și-am cântat mereu cu plăcere folclor. Provocat de “mai multe ori în viață”, am îmbrăcat cu onoare și costumul popular românesc. Cred că muzica populară ne-alină, ne dă contur, surprinde exact seva și conștiința aceea veche, pe care-am clădit o nație. N-aș putea să vorbesc despre folclor și să nu pomenesc de virtuosul dirijor, talentat român, o enciclopedie de cântec popular – NICOLAE BOTGROS.


Azi îl sărbătorim, iar eu personal am numeroase amintiri, în schimb știu că n-aș fi iubit și n-aș fi redat atât de înalt folclorul fără ajutorul său. Ani mulți îi doresc și inspirație! Să ne trăiești Colea, MARE ROMÂN!”


Paul Surugiu - Fuego
25 ianuarie 2015


Noi nu putem decât să te felicităm pentru această latură artistică, pe care o promovezi şi-o onorezi cu înalt nivel, la rangul de virtute, cu-o imensă calitate de a plasa folclorul pe locul său de cinste în sufletul românilor, ce parte sunt din spaţiului mioritic, şi cauza-i serveşti drept inspiraţie şi călăuză! La mulţi ani, Nicolae Botgros! Prin voi, artiştii - culegătorii permanenţi din cultul popular cel autentic, ne conservăm ca buni creştini - români, păstrând tradiţia ca zestre.
„Eu cred că veşnicia s-a născut la sat.
Aici orice gând e mai încet,
şi inima-ţi zvâcneşte mai rar,
ca şi cum nu ţi-ar bate în piept,
ci adânc în pământ undeva.
Aici se vindecă setea de mântuire
şi dacă ţi-ai sângerat picioarele
te aşezi pe un podmol de lut.”
(„Sufletul satului”, Lucian Blaga)
Fan Club Fuego Romania


Share this article :
 
FUEGO - NOUTATI - FAN CLUB FUEGO ROMANIA - Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. FUEGO - "Familia Favorit" - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger