FUEGO - “Citiți, prieteni, citiți-l pe Eminescu!”, FUEGO MUSIC Official, 15 ianuarie 2015

FUEGO - “Citiți, prieteni, citiți-l pe Eminescu!”, 
FUEGO MUSIC Official, 15 ianuarie 2015


“Copil fiind și-acum, lumea poeziei îmi place s-o cutreier. Nu știu alții cum sunt, dar eu când mă gândesc la însemnătatea zilei actuale pentru cultura românească, pentru muzicalitatea acestei limbi, pentru filozofie, pentru literatură și pentru artă în sine, îmi dau seama că azi ar trebui, la unison, să celebrăm genialitatea. Cu zgomot, cu recunoștință, cu lectură și sentimente înalte.
Pentru mine, Mihai Eminescu înseamnă startul, semnificația cuvântului limbii române, exprimat într-o viață transpusă în scris. Mihai Eminescu s-a scris pe sine și și-a trăit toate răbufnirile în opera-i majoră și incontestabilă, ca fiind cel mai emblematic și important scriitor al acestui spațiu, din toate și pentru toate timpurile.


Nu știu dacă uralele ajută azi la ceva, nu știu dacă postările pe Facebook sunt de bun augur, atât timp cât aproape un sfert din România îi confundă încă numele. Și-atunci mi-am zis – oare ce-ar fi bine pentru Eminescu poetul, pentru omul Eminescu, ce împlinește azi 165 de ani de la naștere?


Și m-am trezit de dimineață, am mers în librărie, chiar dacă am mai multe volume și antologii în bibliotecă, și-am cumpărat o carte de-a lui Mihai Eminescu. Pentru că-i extrem de cool să fii eminescian, să pui poze, dar e trist că nu poți contura câteva idei cu privire la vasta sa operă literară, jurnalistică, umană. Da, am luat poezii, pentru că poezia lui Eminescu surprinde frământarea, totul și doar cumpărând o carte, cred eu, că-l pot celebra.


Și vă mai rog ceva – mergeți la IPOTEȘTI. Mergeți la IAȘI. Mergeți pe urmele sale. Ipoteștiul e timp și istorie la un loc, e poezie a naturii și-am fost fericit astă vară să-l descopăr prin ochii celui mai important eminescolog din România, doamna LUCIA OLARU NENATI. 


Citiți, prieteni, citiți-l pe Eminescu!”
Paul Surugiu - Fuego
15 ianuarie 2015

Share this article :
 
FUEGO - NOUTATI - FAN CLUB FUEGO ROMANIA - Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. FUEGO - "Familia Favorit" - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger