FUEGO: "Mulţi îmi plâng pe umăr, muzica mea le aduce alinare!", cugetliber.ro, 25 aprilie 2015

FUEGO: "Mulţi îmi plâng pe umăr, muzica mea le aduce alinare!", 
cugetliber.ro, 25 aprilie 2015


Săptămâna aceasta, Fuego (Paul Surugiu) a lansat, la Constanţa, cel de-al 30-lea album realizat împreună cu compozitorul Jolt Kerestely, prestigiosul dirijor al orchestrei Radiodifuziunii Române şi apreciat compozitor. Prilej cu care constănţenii au avut şansa să asculte cele mai îndrăgite piese ale artistului lansate de-a lungul celor 20 de ani de carieră, dintr-un repertoriu ce numără peste 500 de cântece. 


Două ore de spectacol live pe scena Casei de Cultură a Sindica-telor din Constanţa, Fuego fiind acompaniat de orchestra condusă de pianistul Vicenţiu Perniu, de la Teatrul „Alexandru Davilla” din Piteşti, unde Paul Surugiu este angajat cu carte de muncă.
- Prin ce se detaşează repertoriul tău de tot ceea ce se întâmplă în muzica românească?
- Am cântat tot timpul muzică romantică, iar oamenii, vrem sau nu vrem să credem, rămân nişte romantici toată viaţa. Atunci când le este mai greu, când au probleme, când cred că sunt pe marginea prăpastiei, muzica îi ajută să se schimbe, să-şi schimbe sentimentele. Eu asta încerc, să-i fac pe oameni mai buni, mai generoşi şi cred că reuşesc, dovadă fiind prezenţa lor în sălile de spectacol. De data aceasta, am venit la Constanţa după Paşti, pentru că am fost plecat şi într-o scurtă vacanţă în Israel cu familia mea, dar m-am şi pregătit intens pentru acest turneu, intitulat „Trăiesc”. Eu fără muzică nu aş exista. Dacă nu urc măcar o dată pe săptămână pe scenă, pentru a-mi încărca bateriile de la publicul meu, cred că nu aş putea să trăiesc. 


- Te provoc să comentezi melodiile ce se fredonează de ceva ani încoace.
- Ce aş putea să spun decât că ceea ce înseamnă muzica noastră românească, şi mă refer la muzica cu melodie, s-a cam pierdut. Se scrie acum muzică de-o vară, muzică ce se ascultă pe moment, care după aceea se uită. Dar când suntem între patru pereţi, ne întoarcem la CD-ul acela în care ne regăsim. Spre exemplu, eu îi ascult pe Dan Spătaru şi Gică Petrescu. Prin spectacolul meu, încerc să aduc o tânără generaţie - eu şi orchestra mea - şi să reînviem o generaţie de aur: Jolt Kerestely, Marius Ţeicu, Cornel Fugaru, Horia Moculescu, Marcel Dragomir. Tare mi-aş dori ca şi melodiile care se compun astăzi să se asculte şi peste 50 de ani, dar nu cred. Fiecare alege ce vrea să facă pe scenă, fiecare cântă ce-şi doreşte şi tot timpul am spus că există o sită care cerne corect.
- Eşti în competiţie cu Loredana, Horia Brenciu, Ştefan Bănică Jr., artişti care mai umplu sălile de spectacol?
- În niciun caz, pentru că eu cânt alt gen. Loredana este o mare artistă, Brenciu este un show-man total, la fel şi Bănică. Tocmai de aceea şi vând la sală, pentru că oferă un show şi au voci, cântă, sunt extraordinar de talentaţi. Deci, nu mă simt în competiţie cu nimeni, pentru că eu abordez un gen unic, care nu prea se cântă. Muzica aceasta romantică, de suflet, cu un aer boem. Sunt colegi care mai cântă acest gen şi pe care îi preţuiesc, cum ar fi Mirabela Dauer, Corina Chiriac. Şi văd oamenii care vin la sală şi care apreciază acest gen de muzică. Eu sunt artistul care rămâne după spectacol şi câte o oră să ofere autografe şi să vorbească cu fanii. Mulţi îmi plâng pe umăr pentru că au copiii plecaţi şi muzica mea le aduce alinare.
- În ciuda acestor efuziuni la care chiar am asistat, Fuego este şi subiect de bancuri şi poante.
- Şi astea au rolul lor. Dacă „Împodobeşte mamă bradul” nu ar fi devenit subiect de glume, nu adunam trei milioane de vizualizări pe youtube. N-am crezut vreodată că această piesă se va bucura de un aşa succes. Pentru că a fost o piesă foarte simplă, cu un text simplu. Chiar şi când l-au asociat pe Jean Claude Van Dame în şpagat pe două camioane cu mine, punându-mă între doi brazi, consider că a fost o glumă foarte bună. Cei care nu cunoşteau muzica mea şi au văzut poanta aceea au intrat să vadă ce face omu’ ăsta şi chiar au venit în sala de spectacol. La Cluj, am fost impresionat de o trupă de rockeri care a venit să mă felicite după concert pentru simplul motiv că merg înainte şi îmi văd de drumul meu.
- Înseamnă că şi Tudor Chirilă se numără printre fanii tăi?
- Nu ştiu, dar pot să spun că este un băiat foarte talentat. Am fost la spectacolele pe care le-a regizat mama lui, o foarte bună actriţă a Teatrului de Comedie - Iarina Demian. Cea mai dragă amintire dintre mine şi familia lui Tudor este legată de memoria tatălui său. Invitat fiind la emisiunea „Ceaiul de la ora 5", Ioan Chirilă, un jurnalist de excepţie şi comentator sportiv, m-a chemat alături de el în acea emisiune, chiar la debutul meu. Important este să rămânem oameni şi să fim buni, pentru că numai astfel trecem toate obstacolele vieţii.
Sursa: cugetliber.ro
25 aprilie 2015


Share this article :
 
FUEGO - NOUTATI - FAN CLUB FUEGO ROMANIA - Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. FUEGO - "Familia Favorit" - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger