FUEGO - Stropi de primăvară în lacrima de cântec şi de dor...


“Eu nu ţi-am fost decât o primăvară,
O lacrimă, sub raza vieţii tale
Ce-a aşezat-o sufletul, comoară,
În trupul blând al dalbelor petale.”

În acest capricios martie, Paul Surugiu - Fuego a revenit în sălile de spectacol din ţară, pentru a ne aduce în suflete stropi de primăvară şi iubire, în cadrul turneului său naţional, intitulat sugestiv "O lacrimă de cântec".

Seri pline… plini de oameni frumoşi şi calzi ca pâinea…, fremătând în sunetul muzicii de suflet.  Sălile din GalaţiFocşani şi Adjud s-au dovedit a fi neîncăpătoare pentru lumea dornică să vadă un spectacol semnat Fuego. Amfitrionul acestui spectacol, s-a remarcat, şi de această dată, prin eleganţa ţinutei, dar şi a actului artistic. Susţinut de publicul prezent în număr mare, Fuego a oferit un spectacol unic, un concert dedicat femeii, “al cincilea anotimp în care natura se odihnește, amintindu-și toate florile primăverii, toate privighetorile verii, toți strugurii toamnei și toate ninsorile iernii” (Grigore Vieru).

Momentele în care un artist reuşeşte să se ridice la rangul de consţiinţă sunt foarte rare. Un spectacol cu Fuego nu poate fi trecut cu vederea, iar publicul, iubitor de artă, ştie acest lucru, nu lipseşte şi e prezent.

Timp de două ore am călătorit într-o lume de poveste, o lume a dragostei în care picurau stropi de frumos, firesc, cu acea simplitate profundă, plimbându-ne în timp, prin ungherele uitate ale muzicii sublime, aşezate armonios pe portativul iubirii. Aşa a fost: simplitate şi iubire, descoperite pentru două ore şi dezvăluite de o cortina învechită de vremuri. Două ore în care, pierduţi în timp, spectatorii veniţi la o întâlnire cu sunetul magic, au intrat în joculul cu emoţiile, într-un carusel cu zâmbete şi lacrimi, o înălţare a spiritului, acolo unde aspiri, visezi şi speri s-ajungi pentru o clipă, doar o clipă...

Foto: Roxana Atudorei

Cu chipul senin, cu zâmbetul pe buze, punctual ca de obicei, artistul a urcat pe scenă în aplauzele unei săli pline de oameni dornici să-mbrăţişeze cu sufletul căldura primelor raze ale primăverii. Prezenţi la întâlnirea cu vocea, cu timbrul său inconfundabil, simţi, trăieşti, cânţi, dansezi, te bucuri... la fel de firesc şi la fel de simplu. Eşti ce vrei să fii, faci ce vrei să faci, fără ruşine, fără bariere, fără reguli... Acolo, în sala în care se-aude sunetul lui... eşti liber şi doar asta vrei să fii... liber. Şi pentru că astea sunt senzaţiile pe care muzica lui chiar ţi le oferă, îl slăveşti, cu recunoştinţă, cu dor, cu lacrimi şi iubire. Oamenii au încă nevoie de o astfel de întâlnire vie, în care să trăiască, să respire întâlnirea inimilor. 

A fost un spectacol puternic, unic, de forţă, dar şi cu o mare încărcătură emoţională, “o lacrimă de cântec” care s-a prelins uşor din ochii fiecărui spectator prezent în sală, o întâlnire între inimi, bătând de dor şi regăsire, de iubire şi împletire a unor destine unite de acelaşi sentiment… iubirea. Şi pentru că acolo şi doar acolo o regăseşti, te duci la întâlnire cu iubirea.

  Foto: Roxana Atudorei

Fuego şi magia creaţiilor lui Jolt Kerestely, Maria Stoianov, Ilie Gorincioi, Alex Malschi, Marius Cristinel Popa, au cucerit inimile, au îngenunchiat suspiciunile, au înălţat şi-au plecat capete... iar sala şuiera în vuiet de iubire...

Aş îndrăzni să spun că întâlnirea cu muzica de suflet, în stilul unic marca Fuego, a aprins lumina-n întuneric, a dăruit dragoste prin mesajul simplu şi curat al versului. Dar, cum cele ce se-nvârt în jurul nostru şi-au pierdut în timp din naturaleţe, iar trăirile simple trebuie mereu complicate, orice emoţie ce te trimite pe tărâmuri nealterate, e o sărbătoare. Am spus-o de multe ori şi o s-o repetăm frecvent: Fuego e o sărbătoare.

A fost o întâlnire între cuvânt şi sunet, ambele având aceeaşi origine, ambele izvorâte din comoara sufletului - spiritul. Au fost seri de gală, gândite de artist cu profunzimea şi harul de a face ca întâlnirea cu el să fie una memorabilă, una “pe care nu o vom uita curând”. Acest turneu de primăvară a venit cu propria poveste..., născută din dragoste pentru cei care vin... şi vin... şi vin acolo pentru el...

Foto: Roxana Atudorei

Şi ne-a mulţumit - aşa cum nu uită s-o facă - cu căldură, cu emoţii şi bucurie, declarând cu entuziasm: “Vin de fiecare dată cu drag în Moldova şi am o legatură specială cu fiecare dintre voi - sunteţi un public receptiv. Aplauzele şi mesaje primite din partea voastră sunt mai mult decât copleşitoare: mă stimulează să ofer tot ce este mai bun în mine”. 

Cântecele, în interpretarea live a artistului, au însoţit şi susţinut regia spectacolui, ce-i poartă semnătura, prin colaje video care s-au derulat pe toată durata recitalului pe un ecran imens, surprinzând prin imagini multicolore cu flori şi peisaje, care au inundat scena cu prospeţimea primăverii, strecurând “o lacrimi de cântec” şi de dor... în sufletele spectatorilor. Cu ocazia acestui eveniment, artistul a prezentat, în premieră, noul său album, ce poartă numele turneului, “O lacrimă de cântec”, un dublu CD care cuprinde 32 de compoziţii în primă audiţie.

Foto: Ana Maria Halalai

Fuego şi “Fuego band” au fost: lacrimi, emoţii, nostalgii, trecut, prezent şi noi începuturi. Punctul culminant al show-ului a fost atins cu momentul special în care artistul a interpretat “Scrisoare de bun rămas”, o melodie care s-a născut într-o noapte târzie de vară,  umbrită de dispariţia prematură şi nedreaptă a pianistei Mihaela Ursuleasa, o piesă sensibilă, pe versurile poetului George Ţărnea, care-a smuls lacrimile inimilor descătuşate de sunetul versului răscolitor...

 


Un alt moment special în spectacol a fost solo-ul la chitară al tânărului instrumentist din trupa sa, Robert Caloian, dar şi interpretarea, în duet cu Fuego, a două piese superbe din repertoriul artistului: “Sărut, femeie, mâna ta” şi “Mi-e dor de tine, mamă”.

Foto: Roxana Atudorei

Prezenţă spontană, plină de farmec, Fuego a transformat spectacolul într-un eveniment interactiv, dialogând permanent cu publicul, explicând, dând sau cerând sfaturi ori povestind cu umor. 



Foto: Ana Maria Halalai

Aşa cum ne-am obişnuit, artistul a fost în formă maximă, a cântat şi a recitat timp de peste două ore, spaţiile dintre momentele artistice fiind umplute cu povestiri amuzante în complicitate cu publicul, dornic să interacţioneze cu şarmul şi candoarea actorului.

Foto: Roxana Atudorei

Aparent acelaşi, dar de fiecare dată diferit, Fuego a susţinut un spectacol “de ţinută mare”, la valoarea specifică lui, în contextul turneului de primăvară care a devenit tradiţie, o poveste de iubire care cutreieră meleagul naţional în fiecare an.
Când s-a lăsat cortina, emoţiile ne-au cuprins... Lacrimi de primăvară povesteau spectacolul iubirii - “O lacrimă de cântec” și de dor...


Lacrimi de primăvară

În voi ce n-aveţi milă de omul umilit
Şi-aşa plini de trufie în rangul ruginit,
S-a dus de mult ninsoarea, ninsoarea afânată,
Nicicând veţi fi ca dânsa, ca dânsa de curată...

În vraja primăverii, mi-am pus din nou credinţa,
Că-n marea ei mărire ne curmă suferinţa...
Azi, nu pe-acolo, afară, mă-mbracă înflorată,
Ci-n cuget, în adâncuri, mă plânge îndurerată.

Cândva, la ceas de seară, un cântec suspinând
A inimii iubire, în lacrimi rourând...
În strălucirea nopţii, ca stelele ce-apun,
Îşi lua cu-n dor în versuri rămas bun.

Ce sunt din ce-a rămas să mai ofer?
Mă-mbracă, primăvară, şi-mprăştie-mă-n cer!
De vrei, să-mi pui o lacrimă în zâmbet
Şi-n plâns să-mi pui un zâmbet, dacă poţi!

Foto: Roxana Atudorei

Articol semnat de: Fan Club Fuego Romania
29 martie 2013

http://www.facebook.com/fanclubfuego.romania/


Cristina -Pitesti spunea...

Turneul de primăvară “O lacrimă de cântec” a luat sfârșit, dar am rămas cu amintirea unor spectacole minunate, de vis… Galați, Focșani și Adjud. Din an în an Fuego ne oferă concerte mai speciale, care-ți umple inima și sufletul de liniște, de bucurie, de fericire…doream ca aceste două ore de spectacol, să nu se mai sfârșească, să continue la infinit. 

Sălile au fost arhipline, spectatori veniți și din alte colțuri ale țării, au dorit să fie alături de artistul drag sufletelor lor, cu sinceritate să-l aplaude, să-i dăruiască o floare, un zâmbet…Este impresionant cu câtă iubire a fost întâmpinat artistul de publicul de toate vârstele, copii chiar au cântat, au fredonat împreună cu el…

Spectacolul dedicat primăverii, mamei, iubitei, soției… a debutat în ritmurile muzicii compuse de J.Kerestely, piesa “Steaua mea” , iar spectatorii fascinați de aparitia pe scena a artistului într-o vestimentație superbă. Câtă eleganță și distincție!! 
Au urmat șlagăre reascultate cu plăcere, dar și melodii în primă audiție, de pe noul album “O lacrimă de cântec.” Este de admirat, la cei 36 de ani, Fuego a lansat în cadrul acestui turneu, cel de-al 26-lea album- dublu CD -ce cuprinde 32 piese noi, compoziții realizate de Maria Stoianov, Alex Malschi, Marius Cristinel Popa etc.

Momente speciale au fost acelea în care Fuego a cântat piesele “Pălărie nouă”, “Povestea acordeonului”, “Numai tu”…publicul a cântat, a dansat și a vibrat.

Melodia care a reușit să impresioneze până la lacrimi întreaga sală a fost „Scrisoare de bun rămas”, versuri scrie de poetul George Tărnea. Superbă piesă, iar interpretarea excepțională.
Artistul ne-a cântat și încântat cu un buchet de melodii de dragoste, muzică nemuritoare, muzică dăruita pentru suflet, cântată din suflet...

Și asa cum tot ce este frumos se termină prea repede, acest concert de excepție se încheie cu melodia regretatului Dan Spătaru- „Nu m-am gândit la desparțire”… Sala în picioare, aplauze interminabile, lacrimi de emoție, flori și multă bucurie…Cortina s-a lăsat, iar Fuego ne-a promis că va reveni cu alte noi surprise…

Dragă Paul, mulțumim că exiști, tu ne faci viața mai frumoasă. Iți transmit cele mai sincere gânduri de admirație, prețuire, recunoștința și mulțumire pentru tot ceea ce ne dăruiești tu…
Cristina- Pitești
  

Atudorei Roxana spunea...


Au fost trei spectacole de vis,incarcate de emotie,trairi intense si multe surprize.Am ras,am plans,am aplaudat frenetic si am simtit cum imi curge prin vene iubirea...Pasiunea cu care a soptit fiecare vers,m-a facut sa realizez cat sunt de norocoasa ca am intalnit asemenea artist si ca am gasit oamenii cu care rezonez in simturi si priviri.



Va multumesc voua,celor cu care gandurile mele se intrepatrund!Iti multumesc tie,Fuego,pentru ca imi lasi in suflet speranta ca "totusi exista iubire". 

Astept cu mare nerabdare urmatoarea revedere!
Share this article :

+ comentarii + 1 comentarii

29 martie 2013 la 13:22

Au fost trei spectacole de vis,incarcate de emotie,trairi intense si multe surprize.Am ras,am plans,am aplaudat frenetic si am simtit cum imi curge prin vene iubirea...Pasiunea cu care a soptit fiecare vers,m-a facut sa realizez cat sunt de norocoasa ca am intalnit asemenea artist si ca am gasit oamenii cu care rezonez in simturi si priviri.Va multumesc voua,celor cu care gandurile mele se intrepatrund!Iti multumesc tie,Fuego,pentru ca imi lasi in suflet speranta ca "totusi exista iubire".Astept cu mare nerabdare urmatoarea revedere!

Trimiteți un comentariu
 
FUEGO - NOUTATI - FAN CLUB FUEGO ROMANIA - Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. FUEGO - "Familia Favorit" - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger