FUEGO revine la Chişinău, luni, 11 martie, în spectacolul extraordinar "Iubirea înfloreşte primăvara", Moldpres, 07 martie 2013


Fuego revine la Chişinău, luni, 11 martie, în spectacolul extraordinar "Iubirea înfloreşte primăvara". Acesta va aduce publicului din Republica Moldova un fragment din poemul dragostei, pe ritmuri de muzică live, fiind acompaniat de "Dorel Burlacu Band", informează MOLDPRES.

La concert, care va încheia seria de evenimente din cadrul festivalului “Mărţişor”, vor fi prezentate cântece romantice, cu acorduri de primăvară, cu cele mai frumoase şi reprezentative refrene.
Printre repetiţii, Fuego a acordat în exclusivitate pentru AIS “Moldpres” un scurt interviu.

Întrebare: În repertoriul tău ai multe piese în care cânţi primăvara. Te regăseşti în acest anotimp?

Răspuns: Se află în primăvară o tainică nobleţe şi-n verdele ei râde o galeşă lumină, o uluire perpetuă. E o linişte albastră, ca de început de lume, ce mă-ndeamnă să mă-nclin la taine şi miresme ce freamătă-n ascuns. Miresme ce sunt strâns legate de amintiri. E suficient să le găsim pe cele ce ne-au făcut cândva fericiţi, pentru ca bucuria să se întoarcă.

Î: Ce tablou ar zugrăvi primăvara copilăriei?

R: E un tablou al inocenţei şi al luminii: mălinul nins din grădina bunicii ce mă veghea la geam într-o regală înflorire, pardesiul de catifea şi pantofii de lac de care eram foarte mândru, drumul de lumină de la biserică spre casă, din noaptea tainică, cu speranţe ce ardeau în candele aprinse - un covor de linişte, vise şi suspine. Simţeam că mă străbătea o senzaţie de desprindere de pămînt. Un sentiment uşor de înălţare. Rugăciunea pe care o spuneam cu “Buna”, în dreptul lumânării aprinse, se înălţa spre cer şi ştiam că cineva acolo sus mă iubeşte. Eram sub protecţie magică absolută.

Î: Ce sărbătoare de Paşti îţi reînvie acum în memorie?

R: Pelerin în ţara lui Iisus. Din două motive. Unul legat de activitatea mea artistică, pentru că era primul turneu în Israel. Săli arhipline, lacrimi, flori şi aplauze frenetice de la un public cald şi avid de a mai fredona refrenele ce le-au bucurat copilăria şi tinereţea. Succesul repurtat m-a determinat să accept invitaţia ca acest turneu să devină o permanenţă şi de atunci în fiecare an mă întorc cu drag în mijlocul miilor de români care mă aşteaptă cu nerăbdare, dăruindu-mi iubire şi clipe magice. Cel de-al doilea motiv este legat de revelaţia pe care am trăit-o pe parcursul pelerinajului la Locurile Sfinte, edificii impregnate de Divinitate şi de istorie. Am păşit cu pioşenie pe tărâmurile Sfintelor Scripturi.

Î: Ce mesaj transmiţi cititorilor MOLDPRES în prag de sărbătoare?

R: Iubirea să le picure în suflet pace şi bucurie, iar darul meu nu poate fi decât unul muzical, concretizat într-un nou turneu naţional intitulat sugestiv "O lacrimă de cântec", un buchet de melodii şi gânduri curate transpuse într-un nou album ce poartă aceeaşi denumire.
Seduşi de lirismul albumului ce vi-l aduc în dar, să vă împodobiţi fruntea cu nestemate şi ochii cu lacrimi curate, ce "nasc sub pleoape-nchise şi-ngheaţă 'nainte de-a curge din vise".
Căci, ascultătorule, “de-ar fi să-ţi împărtăşeşti odată tu bogăţiile ce ai,/Din toate darurile tale, ţi-aş cere o lacrimă să-mi dai!"
Iar eu, topit într-o lacrimă în care s-a-necat cuvântul, să vă cânt până la capătul lumii peste primăveri înflorite şi iubiri nesfârşite.

Î: Ştiu că eşti nu numai un mare iubitor de poezie, dar şi un rostitor sensibil care ştie să creeze emoţia. Ce versuri crezi că s-ar potrivi pentru finalul acestui interviu?

R: "Creşte firul ierbii peste glie
şiruri de cocori se-ntorc pe-un nor
florile şi soarele - şi viaţa
se-mpletesc în scumpul mărţişor.

Pe sub ii de mame şi fecioare
se frământă pur acelaşi dor;
să ne-mpartă câte-o sărutare,
semn că au primit un mărţişor.

Cântă munţii, Dunărea şi Marea,
codrii şi pământul roditor
neamu-ţi şterge lacrima şi cântă
când îşi pune Ţara - Mărţişor.

Iar de bat furtuni să ne-mpresoare,
imnul nostru urcă-n viitor;
inimile noastre-s mărţişoare.
ce pulsează-n sfântul Tricolor."

George Filip

Sursa: Moldpres

Publicat de: Fan Club Fuego Romania
Share this article :
 
FUEGO - NOUTATI - FAN CLUB FUEGO ROMANIA - Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. FUEGO - "Familia Favorit" - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger