Irina Loghin şi Fuego – “Succesul, un mister de nepătruns”, 20 septembrie 2013

Irina Loghin şi Fuego – “Succesul, un mister de nepătruns”


Se pare că succesul este un mister de nepătruns; altfel cum vă explicaţi că pe buzele tuturor apare atât de des întrebarea: „Unde întâlnim succesul?” Îl privim, îl analizăm, dar dincolo de toate ecuaţiile rezolvate rămâne o necunoscută. Acel ceva ce există dincolo de frumuseţe, de inteligenţă, acel ceva ce nu poate fi definit.  

„Pe-un picior de plai, pe-o gură de rai...”, aşa începe „Mioriţa” pe care s-a încumetat să o cânte la rândul său Irina Loghin, căci la 19 februarie 1939  venea pe lume la Gura Vitioarei, în Prahova. „Micuţă, am apărut şi eu pe lume, rod al iubirii între doi părinţi cu frica lui Dumnezeu, hotărâţi să lupte cu sărăcia pentru a-şi creşte propriii copii: şase la număr, atâţia câţi le fuseseră hărăziţi de Cel de Sus.

Am înfruntat viaţa aşa cum mi-a fost dată de la Dumnezeu. «Eu cred că veşnicia s-a născut la sat», spune poetul nostru Lucian Blaga. Aşa înţeleg eu arta şi folclorul, miracolul cântecului popular, într-un fel mai simplu, dar numai către veşnicie privind, către ce va rămâne după mine drept zestre nemuritoare.

Cu cât mai des şi mai atent îmi ascult cântecele, cu atât mai mult îmi dau seama că aici găsesc crâmpeie din viaţa mea, descopăr valorile trainice ale unei existenţe pentru care am muncit pas cu pas, cu toate cele ce sunt date omului pe pământ, de la dragostea de părinţi până la credinţa în Dumnezeu, icoană statornică. Cântecul popular e ca o casă în care poţi să intri cu sufletul tău: aici găseşti camera de primire, camera cu lada de zestre, cu năframe şi cu icoane. O dată ce ai intrat o schimbi şi tu puţin: cu chipul tău şi cu viaţa ta, câtă vreme vei hotărî să rămâi aici… Şi eu m-am strecurat şi în câteva cântece populare, aşa cum au făcut toţi rapsozii şi lăutarii noştri.

Cred, cu tărie, că trebuie să ai un suflet viu, treaz, bogat în trăiri, să simţi nevoia să aduci în viaţa altora o rază de bucurie. Eu asta am reuşit să dăruiesc oamenilor, prin cântul meu, bucurie...” (Irina Loghin)


„Interpreţii veritabili şi-au pus amprenta artistică asupra unei epoci. În lumea artistică eu mă consider un privilegiat, ferit de confruntarea cu orgolii şi ambiţii inutile, de invidii şi vanităţi nocive, fiind înconjurat de mulţi prieteni, colegi de scenă cu care am împărţit succesul şi cu care s-au statornicit colaborări artistice memorabile.

Una dintre acestea este cea cu Marea Doamnă a cântecului popular românesc, mie îmi place să-i spun „Regina Mamă”, alături de care am învăţat ce înseamnă să gestionezi succesul, cum să fructifici fiecare şansă şi, poate, cel mai important, am descoperit cu adevărat minunile şi bijuteriile muzicale ale folclorului autentic. Îi mulţumesc pentru fiecare povaţă, onorat fiind de toate sfaturile primite din partea sa şi îi mai mulţumesc, cu profundă recunoştinţă, pentru faptul că reprezintă cu cinste, cântecul popular românesc. Când spui folclor, spui involuntar Irina Loghin.

Colaborarea noastră, ce ne uneşte prin respect, prietenie, recunoştinţă, admiraţie, primeşte frecvent dovezi de iubire şi  simpatie, mărturisiri scrise cu litere de suflet, din partea celor care ne-au urmărit constant proiectele. 


Chiar astăzi am primit aceste rânduri, care m-au impresionat profund şi, tocmai de aceea, vreau să le ofer cititorilor, admiratorilor şi prietenilor mei, tuturor celor care au iubit şi iubesc «Duetul  - Irina Loghin şi Fuego».

Doresc, cu această ocazie, să-i exprim mulţumirile mele d.lui Ninel Stama, fondatorul publicaţiei „Jurnalul de Drajna”, care a transmis acest mesaj, prin care-şi manifestă admiraţia pentru cei care şi-au dăruit viaţa cântecului românesc, clădindu-şi cariera printr-o muncă fără odihnă. Iată, o nouă mărturie, care atestă, confirmă  şi certifică, faptul că duetul nostru a reuşit să-şi lase amprenta în memoria publicului." (Paul Surugiu - Fuego)

Ninel si Sabin Stama - fondatorii publicaţiei "Jurnalul de Drajna"

Despre cel mai valoros şi iubit duet: 
Irina Loghin şi Fuego

"Vă mulţumim dragi cititori ai jurnalului nostru pentru comentariile dumneavoastră, pentru admiraţia şi respectul pe care îl purtaţi acestor doi mari şi inegalabili artişti. Cu siguranţă Cristina din Piteşti are dreptate şi noi toţi simţim şi conştientizăm că Fuego şi Irina Loghin reprezintă “cel mai valoros şi ascultat duet”.

 Mă simt onorat că pot scrie şi că pot prelua aceste articole. Cu emoţie, admiraţie şi respect, am să vă spun două mici secrete: dna Irina Loghin a reprezentat şi este admirată în România şi în lume şi ca un frumos şi valoros simbol al oraşului Vălenii de Munte. Încă din anii ’70, oriunde mergea un locuitor din Vălenii de Munte şi îşi spunea domicilul, era imediat întrebat, cu o plăcere şi o admiraţie specială: ”sunteţi de la dna Irina Loghin?” 

Ce frumos… câtă mândrie în sufletul fiecărui locuitor, pentru că dna Irina Loghin ne-a pus în valoare zona prin cântecul şi vocea sa de aur: “şi-am venit cu doruri multe, de la Vălenii de Munte, lumea toată să le-asculte, şi-am venit din Vitioara, să vă cânt cu inimioara.”

Propunerea mea pentru autorităţile locale este următoarea: în prelungirea Bulevardului Nicolae Iorga din Vălenii de Munte spre Ploieşti, să se amenajeze “Bulevardul Irina Loghin” până la ieşirea din Comuna Gura Vitioarei (comuna natală a dânsei), în semn de preţuire şi aleasă consideraţie.

Al doilea mic secret este legat de Fuego… câţi dintre dumneavoastră ştiaţi că si Fuego are, în bogatul său repertoriu, şi un cântec despre Vălenii de Munte??? Şi nu orice fel de cântec… ci chiar Imnul Oraşului Vălenii de Munte: ”loc de legendă ca o lume de vis, cu oamenii dintr-o bucată, Vălenii de Munte au cerul deschis, străbunii veghează în vatră”.

Dacă dumneavoastră, dragi admiratori, aflaţi oriunde în ţară sau în lume, iubiţi atât de mult acest cuplu, vă imaginaţi ce poate fi în sufletul nostru, al celor născuţi şi crescuţi pe aceste meleaguri? Cu emoţie şi consideraţie, mă înclin în faţa dumneavoastră, Doamnă Irina Loghin şi în faţa ta, prieten drag, Paul Surugiu-Fuego. Vă admir şi vă iubesc!”

Ninel Stama
Fondator ''Jurnalul de Drajna"



Share this article :
 
FUEGO - NOUTATI - FAN CLUB FUEGO ROMANIA - Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. FUEGO - "Familia Favorit" - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger