FUEGO - Din dragoste de România

 “România e o încărcare sublimă, o taină, o bucurie, o “vrăjită fereastră către asfinţit”


Pentru că forma se poate obţine doar prin îmbrăţişarea fondului, e nevoie de o identificare continuă cu spaţiul care te formează. Şi cum simbolurile unei ţări sunt conferite de însăşi limba ce sălăşluieşte în sufletul său, România reprezintă mai mult decât ne putem imagina.

Grigore Vieru întărea ideea unităţii limbii române, spunând că “Dumnezeu a plâns peste ţară, cu lacrima limbii noastre”. Astfel, din dragoste de România, Fuego o cântă.

Există multe motive pentru care Paul Surugiu poate fi apreciat, dar unul dintre cele mai importante este acela că menţine vie flacăra limbii române, participând la perpetuarea ei în muzică şi dându-i, tot prin muzică, darul cel mai de preţ pe care un artist îl poate oferi.


“Îmi iubesc ţara, cu ale sale sclipiri de oameni frumoşi şi probabil că nu aş fi reuşit să cânt, să compun, să mă dedic acestei profesii dacă nu simţeam că într-adevar am pentru cine să o fac şi am cu ce să o fac.

Am învăţat de la Grigore Vieru, pe lângă ce înseamnă să fii simplu şi să dăruieşti, cum trebuie să îţi iubeşti limba. Tocmai de asta am ales să îmi preţuiesc limba, să îi dau o altă formă prin cântul meu şi să-i descopar noi înţelesuri.
 


Pentru limba română şi pentru România încerc să îmi menţin drumul şi să-i slujesc simbolurile. Consider că asta îmi e misiunea şi doar asa pot mulţumi României pentru tot ce ne oferă, pentru mirările cu care ne uimeşte. Aşa am ales să o promovez, prin cântec, atât în România, cât şi în Basarabia.

Sunt într-adevăr mândru că sunt român. Nu mi-aş asuma niciodată riscul dezrădăcinării, convins fiind că ar fi o pierdere de identitate. Simt că aici publicul meu are nevoie de mine, mă simt iubit cu toate zbaterile, neîmplinirile sau gloriile mele şi mă pot exprima artistic (cu toate lipsurile în care se dezvoltă arta la noi).
Aici sunt familia mea, prietenii mei şi publicul meu drag pe care nu-l voi trăda şi dezamăgi niciodată.

România e o încărcare sublimă, o taină, o bucurie, o “vrăjită fereastră către asfinţit.”


(Paul Ciprian Surugiu - Fuego)


Publicat de: Fan Club Fuego Romania 

Share this article :
 
FUEGO - NOUTATI - FAN CLUB FUEGO ROMANIA - Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. FUEGO - "Familia Favorit" - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger