FUEGO – “Irina Loghin este mama sufletului meu”, 14 septembrie 2013

FUEGO – “Irina Loghin este mama sufletului meu”



Proiectul muzical “Mama şi fiul” reuneşte doi dintre cei mai iubiţi artişti ai plaiurilor mioritice.

Doamna Irina Loghin este un adevarat simbol al muzicii populare românesti, o prezenţă remarcabilă şi o voce inegalabilă. Nascută lângă Vălenii de Munte, judeţul Prahova, Irina Loghin a fost solista ansamblurilor folclorice “Ciocârlia”, “Barbu Lăutaru” şi “Ciprian Porumbescu”.


Artista se poate mândri cu un număr impresionant de turnee, albume şi spectacole. În plus, are trei discuri de aur şi un «Premiu de excelenţă», primit din partea Televiziunii Române.

Irina Loghin - "O viaţă de cântec", cu peste 50 de ani de carieră, este cea mai îndrăgită interpretă de muzică populară din România. Longevitatea cariere sale artistice ne determină să spunem că Irina Loghin este o adevărată legendă vie.
A o cunoaşte şi evoca pe Irina Loghin înseamnă să deschizi unul dintre cele mai strălucite capitole ale muzicii populare româneşti.

Prezenţa acestei mari artiste pe cele mai distinse scene de spectacol, dar şi pe scenele unor teatre obscure ale unor cătune uitate de lume, în lungile sale turnee efectuate în întreaga ţară, a fost încununată permanent de ovaţii, flori şi cronici splendide. (Sursa: Etno Magazin)



“Irina Loghin este mama sufletului meu. Alături de ea am învăţat ce înseamnă să gestionezi succesul, cum să fructifici fiecare şansă şi, poate, cel mai important, am descoperit cu adevărat minunile şi bijuteriile muzicale ale folclorului autentic. Îi mulţumesc pentru fiecare povaţă, onorat fiind de toate sfaturile primite din partea sa şi îi mai mulţumesc, cu profundă recunoştinţă, pentru faptul că reprezintă cu cinste, cântecul popular românesc. Când spui folclor, spui involuntar Irina Loghin.



Împreună cu D.na Irina Loghin am realizat un turneu cu spectacolul “Casa părintească nu se vinde”, în memoriam Grigore Vieru. S-a dorit a fi o rugă pentru poet, o invitaţie pentru public de a-i redescoperi poezia, întru nemurirea creaţiei sale. O parte dintre fondurile încasate au fost donate pentru ridicarea Monumentului Poetului de la Chişinău, care “şi din mormânt va spune mulţimii adevărul”. (Paul Surugiu - Fuego)



Irina Loghin poate fi supranumită “regina cântecului popular”. Un destin admirabil, cu o carieră impresionantă. O instituţie de folclor ce a devenit şi principala imagine a acestuia în rândul românilor.

Irina Loghin a lansat bijuterii muzicale ce au devenit tradiţie pentru fiecare suflet de român. Nu există petrecere fără muzica sa, nu se poate să aminteşti de muzica populară autentică fără să dezvălui cine este Irina Loghin.



Interpretările în duet - Fuego şi Irina Loghin, înaintea tuturor - sunt echivalente succesului total. Duetele acestea reuşesc şă reunească o sumă de energii constante, inepuizabile, o uniformizare de fascinaţie în armonie de glasuri, de melodii tulburătoare.



"Am cunoscut-o pe doamna Irina Loghin la filmările videoclipului “Împodobeşte, mamă, bradul”. Atunci a fost momentul în care s-a legat o prietenie deosebită şi a luat naştere acest proiect.


Am avut bucuria de a învăţa de la un artist deosebit, cu o carieră impresionantă, ce însumează peste 50 de ani de cântec. Succesul acestui duet a venit firesc, ca urmare a faptului că publicul ne-a perceput ca fiind foarte adevăraţi pe scenă, doamna Irina comportându-se exact ca o mamă adoptivă, iar eu ca un copil al dânsei.


“Mama si fiul” s-a bucurat de o popularitate uriaşă, atât în ţară, cât şi în afară, atunci când am cântat pentru românii din diaspora. Sunt foarte fericit şi onorat că am avut şansa de a o cunoşte şi de a colabora cu această doamnă a muzicii populare românesti." (Paul Surugiu - Fuego)




"Sub stele trece apa
Cu lacrima de-o samă,

Mi-e dor de-a ta privire,

Mi-e dor de tine, mamă.

Măicuţa mea: grădină 
Cu flori, cu nuci şi mere, 
A ochilor lumină, 
Văzduhul gurii mele! 

Măicuţo, tu: vecie, 
Nemuritoare carte 
De dor şi omenie 
Şi cîntec fără moarte! 

Vînt hulpav pom cuprinde 
Şi frunza o destramă. 
Mi-e dor de-a tale braţe, 
Mi-e dor de tine, mamă. 

Tot cască leul iernii 
Cu vifore în coamă. 
Mi-e dor de vorba-ţi caldă, 
Mi-e dor de tine, mamă. 

O stea mi-atinge faţa 
Ori poate-a ta năframă. 
Sunt alb, bătrîn aproape, 
Mi-e dor de tine, mamă." 

Share this article :
 
FUEGO - NOUTATI - FAN CLUB FUEGO ROMANIA - Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. FUEGO - "Familia Favorit" - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger