"TESTAMENT PENTRU FUEGO", Asociaţia Culturală „Regal D’Art”, Colecţia „Regal de poezie”, 2012

Volumul "Testament pentru Fuego" cuprinde o nestemată de poezie şi dor, de iubire şi poeme dedicate artistului de către mentorul său spiritual, poetul luminii, Grigore Vieru. 
Această ediţie de colecţie, editată de către Asociaţia Culturală „REGAL D’ART”, în colecţia „Regal de poezie” reprezintă rodul colaborării dintre artistul Paul Surugiu – Fuego şi maestrul Grigore Vieru “poet ales al neamului românesc”.

Întreaga bogăţie de cântec şi poezie, adunată de-a lungul colaborării dintre artist şi poet, este lăsată generaţiilor viitoare drept “Testament” al dragostei, stimei şi recunoştinţei, un omagiu adus celui care a fost şi va rămâne Poetul nemuririi - Grigore Vieru.


"Păstrez cu emoţie şi evlavie cărţile Domniei Sale, ce poartă alese dedicaţii pentru sufletul meu tributar nevoii de poezie, de infinit."

Paul Surugiu - Fuego


Cântecul şi poezia

„Poezia este un miracol pământesc,
Muzica este un miracol ceresc.”

Ideea de a edita această carte a înflorit în sufletul talentatului artist Paul Ciprian Surugiu - Fuego, ca semn al dragostei, stimei şi recunoştinţei, un omagiu adus celui care a fost şi va rămâne Marele Poet Grigore Vieru. 

Colaborarea fructuoasă a acestuia cu tânărul interpret a prins viaţă încă de la prima audiţie a cântecelor interpretate cu mult talent de către Fuego.

Iată ce spunea Grigore Vieru într-un aforism despre cântece şi “cântăreţi”: “Cântecul e o zestre de nepreţuit. El nu trebuie lăsat pe mâna meseriaşilor.” Principiul acesta a fost respectat de Poet: scria texte doar pentru interpreţii dăruiţi cu har. 

Grogore Vieru îl iubea şi-l aprecia pe Paul pentru măiestria sa artistică: interpretare excepţională, redare expresivă a mesajului şi ţinută scenică. O mărturie certă de înaltă preţuire a acestuia sunt şi nenumăratele poezii scrise de Poet pentru Fuego. A creat cu cel mai mare drag pentru el şi l-a iubit ca pe propriul fiu.

La un an de trudă creativă a fost lansat CD-ul “Mi-e dor de tine, mamă”, în cadrul spectacolului extraordinar dedicat Poetului şi care s-a desfăşurat la Teatrul Naţional “Ioan Luca Caragiale” din Bucureşti. Autorii au fost foarte mulţumiţi de roadele muncii lor, albumul bucurându-se de un mare succes.

Au urmat şi alte albume (“Clar de lună”, “Cântaţi cu mine!”, “Colinde la poarta Raiului”), pe care s-au regăsit melodii pe versurile Poetului, adevărate bijuterii muzicale ce au creat istorie.

Paul, o fire generoasă, căuta cu orice ocazie să-şi exprime mulţumirea faţă de Poet. Aşa a realizat concertele extraordinare dedicate Poetului: “Până la lacrimi mi-e dragă viaţa” şi “Chişinăul meu iubit”, la Palatul Naţional “Nicolae Sulac” din Chişinău, în 2007 şi 2008, precum şi spectacolul “Taina care mă apără”, susţinut la Iaşi, cu ocazia lansării volumului cu acelaşi nume. Aceste spectacole au fost adevărate bucurii şi sărbători pentru Poet în ultimii săi ani de viaţă, reprezentând evenimente fericite şi pentru publicul ce-i iubea deopotrivă pe Fuego şi Grigore Vieru. Drept dovadă stă faptul că cei care nu reuşeau să-şi procure bilete în primele zile constatau întristaţi că nu le rămâne decât să spere la o dată viitoare când se vor bucura să-l asculte pe îndrăgitul artist.

Succesul acestuia era de nedescris, după fiecare cântec interpretat, admiratorii săi îl asaltau cu buchete frumoase de flori, semn al dragostei, admiraţiei şi preţuirii pe care i le purtau. În sala de concerte, Fuego crea o atmosferă plină de energie şi emoţii pozitive, de revelaţie şi înălţare sufletească, prin harul pe care i l-a dat Dumnezeu, cucerind publicul ca un mag. 

Paul nu este numai un mare artist, ci şi un om de rară omenie. Când a aflat de tragedia noastră, a plâns la telefon cu durere sinceră. Dorind să fie alături şi să ne sprijine, a susţinut trei concerte caritabile: “Casa părintească nu se vinde”, la Suceava, Bacău şi Iaşi, împreună cu distinsa doamnă Irina Loghin, căreia, pe această cale, ţin să-i mulţumesc pentru generozitatea şi dragostea manifestate faţă de Poetul Grigore Vieru.

Fondurile adunate au fost donate pentru realizarea monumentului Poetului.

Îi mulţumesc artistului Fuego pentru tot ce ne-a oferit: concertele susţinute, cântecele frumoase interpretate, prin care i-a adus Poetului bucurie şi i-a luminat zilele triste şi pentru faptul că-i duce mai departe cântul şi versul, veşnicindu-le, căci Poetul adora muzica mai mult decât orice artă: “Ascultând muzica, descoperă-ţi capul, căci stai la o masă cu zeii”.

Cu adâncă recunoştinţă şi admiraţie,

Raisa Vieru



Astă-noapte-aţi fost cu mine-aici, maestre,
La ţărmul minunatei noastre mări.
În ciuda dispariţiei terestre,
La mine-aţi revenit din depărtări.
Parc-aţi ştiut că mă apasă dorul
De vocea şi îmbrăţişarea dumneavoastră.
În miez de noapte m-a cuprins fiorul…
Şi v-am văzut în “Casa părintească”.
“Ce seară minunată” e-n “Chişinăul meu iubit”!
Eu “Ţi-am adus un măr”… v-am auzit!
“Pe drumul alb, pe drumul verde”,
“Mai plouă sus în ceruri”.
Vă simt pe-aproape, ireal,
Împrăştiind eteruri…
Noi “Am venit să colindăm”
În dulce “Limba noastră”.
“Scrisori din Basarabia” 
Vin, azi, la dumneavoastră.
Cu “Muzica… muzica”,
Eu cânt, sub “Clar de lună”,
Ştiu că din stele mi-auziţi
Urări de noapte bună!
Maestre Grig,
“Norocul meu” e hărăzit de astre.
V-am cunoscut, v-am venerat,
Cântând în “Limba noastră”,
Un “Imn al neamului” străbun,
Unit prin două maluri,
La ţărmul mării îl îngân, 
Purtat duios de valuri.
Din sunete vă împletesc
Cunună grea de lauri
Şi-oriunde-aţi fi,
Un gând străbate-n zori de zi:
“Sunt iarbă, mai simplu nu pot fi!”

Celui atât de mare, încât de-abia încape în sufletul meu, dar, “adunat grămăjoară, ar încăpea într-o icoană”: nenea Grig…

Paul Ciprian Surugiu – Fuego




"Eu visez să las după mine o singură carte, dar arată bine şi semănată bine...
În fond, fiecare poet scrie o singură carte.
O carte se alege la urmă din toate cărţile sale.
Dacă se alege..."

Grigore Vieru




Share this article :
 
FUEGO - NOUTATI - FAN CLUB FUEGO ROMANIA - Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. FUEGO - "Familia Favorit" - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger