FUEGO - Scrisoare deschisă despre Basarabia


Am pus pecete, ce poate fi tratată mai suprem decât o semnătură, prin cântecul meu, pe spiritul şi valorile Basarabiei, acest tărâm luminat în care am descoperit cu adevărat ce înseamnă poezia, prin legătura fiinţială cu Grigore Vieru, în care am regăsit idealurile si frumuseţea românismului neaoş.

Prin toată activitatea mea, ce serveşte mărturie, am cuprins, prin forma artei create de mine, alături de cei mai importanţi artişti ai Republicii Moldova, sufletul romanului, unit, precum lacrimile gemene, de muzică, de vers, perpetuând astfel relaţia de vers şi dor, de simţământ şi unitate dintre cele doua maluri ale Prutului.

Mă identific cu Basarabia, cu acel pământ frate, parte de Românie, cu horele-i alegorice, cu zonele-i împovărate de lacrimi, de glas şi iubire, de vers şi joc. Iubesc întreg tărâmul românesc, cu văile şi codrii parfumaţi, cu dealurile semeţe, răsfirate printre nori, ce servesc drept acoperiş al unei lumi fascinate de poezia neamului, de arta autentică, de valorile nealterate. Misterul pădurilor şi-al munților, câmpiile bogate sunt deopotrivă o comoară ce trebuie preţuită ca un imens suflet popular.


Iubesc Basarabia cu oamenii ei buni şi curaţi la suflet, publicul de la Chişinău fiind publicul pe care şi l-ar dori orice artist, cald, receptiv, sensibil, sincer. Au un cult pentru muzicieni, pentru arta adevărată și pentru spectacol, păstrând vii principiile autentice.

Este copleşitor şi în acelaşi timp onorant să fii în mijlocul unei săli în care publicul te aplaudă minute în şir, îţi cunoaşte repertoriul, vibrează împreună cu tine şi lăcrimează la fiecare vers.

Cu sufletul deschis şi inima de român ardelean, dar din tată, cu rădăcini moldave, am făcut legământ, pe viaţă, că voi milita cu arma cuvântului şi muzicii, cu toată fiinţa mea, pentru aducerea şi menținerea frumosului prin artă, pe marea scena a lumii!

Confraţii basarabeni m-au congratulat cu sintagma ambasador! Este o misiune pe care mi-am asumat-o, de cum am  trecut pentru prima dată, în urmă cu un deceniu, Prutul. În aceşti 10 ani, am încercat, indiferent în ce colţ de lume m-am aflat, să fac cunoscută spectatorilor mei, puternica legătură de conştiinţă, limbă şi sânge dintre românii neamului meu.



Nu voi renunţa niciodată la această misiune nobilă, care aduce mai aproape cele două spaţii comune, unindu-le involuntar, prin puterea exercitată de muzică, de intensitatea care stăpâneşte neamul românesc, limba română, cea care înnoadă şi reîntregeşte.

Dumnezeu prima oară
Când a plâns printre astre,
El a plâns peste ţară
Cu lacrima limbii noastre.”
  
Din inimă de ardelean, Paul Ciprian Surugiu - Fuego

“Artist al Poporului” Republicii Moldova


Publicat de: Fan Club Fuego Romania 
Share this article :
 
FUEGO - NOUTATI - FAN CLUB FUEGO ROMANIA - Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. FUEGO - "Familia Favorit" - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger