EXPLOZIV! FUEGO rupe tăcerea: sunt fan Hruşcă!, Ziarul “Ring”, 07 noiembrie 2013

EXPLOZIV! FUEGO rupe tăcerea: sunt fan Hruşcă!, Ziarul “Ring”, 07 noiembrie 2013


Şi-a dus melodiile pe trei continente, iar în România cântă numai cu casa închisă. Paul Surugiu, cu numele de scenă Fuego, a acceptat să vorbească, în "ring", despre "harul primit de la Dumnezeu", glumele care se fac pe seama sa, aprecierea pentru Hruşcă, dar şi despre succesul internaţional pe care l-a avut cu piesa "Împodobeşte, mamă, bradul".

Câţi fani aveţi?
Nu am contorizat niciodată numărul de admiratori şi nici nu cred că este foarte important acest aspect. Cu adevărat esenţial este ca muzica, mesajul pe care eu îl promovez, să rezoneze cu cei care preferă stilul acesta, indiferent că sunt colinde, muzică uşoara ori populară. Pentru mine, publicul reprezintă cheia evoluţiei şi dezvoltării mele şi atât timp cât în sala de spectacol văd oameni care, într-adevăr, vin acolo pentru a mă vedea, a cânta împreună cu mine şi a simţi muzica, înseamnă că munca pe care am ales să o săvârşesc încă de acum 20 de ani, de când m-am lansat, nu a fost şi nu este în zadar.

Vă consideraţi mai de succes decât Hruşcă?
Ştefan Hruşcă mi-a alinat copilăria. Crăciunul în familia mea era petrecut pe muzica acestui mare interpret. Discurile Electrecordului, ce îl prezentau, au fost ascultate fără întrerupere. Eu asociez Sărbătorile de Iarnă cu vocea sa. O comparaţie între mine şi Ştefan Hruşcă nu poate fi realizată pentru că, în primul rând, abordăm genuri diferite. Deşi am interpretat şi eu, în stilu-mi caracteristic, câteva colinde tradiţionale, eu am în repertoriu cântece de Crăciun compuse de mine şi de orchestratorul Alexandru Malschi. Ştefan Hruşcă este un simbol al Crăciunului, felul în care acesta interpretează colindele româneşti fiind de neegalat de nimeni.

"Doina Levintza îmi creează ţinutele"

Cine vă îmbracă înainte de concerte?
Pentru un artist, o parte importantă a imaginii pe care acesta o afişează în faţa publicului, pe lângă proiectele muzicale şi integritate, o reprezintă vestimentaţia de scenă. Astfel, am început de un an de zile o colaborare frumoasă cu "doamna modei româneşti", un simbol al profesionalismului şi al verticalităţii, Doina Levintza, care îmi creează ţinutele de scenă şi care mă consiliază din punct de vedere vestimentar pentru fiecare apariţie în faţa spectatorilor.

"Împodobeşte, mamă, bradul", punct de reper.

Care este cea mai de succes piesă a dumneavoastră?
Repertoriul meu este vast, cuprinzând piese din mai multe genuri, precum şi creaţii originale adunate în mai multe materiale discografice în tot acest timp. Sunt onorat să aud că melodiile mele se cântă la toate petrecerile româneşti, că tineri aleg să interpreteze piese în festivaluri ori că unii se trezesc şi adorm pe muzica mea. Nu pot alege o anumită piesă, pentru că ar fi imposibil şi pentru că ar trebui să renunţ la altele, la fel de apropiate mie. Poate că totuşi "Împodobeşte, mamă, bradul", cântecul meu de Crăciun, lansat în urmă cu vreo 12 ani, rămâne un punct de reper. De ce? Asta mă întrebam şi eu. Poate pentru că l-am scris pentru părinţii mei ori poate că sărbătorile se identifică deja cu această piesă.

Au apărut bancuri la adresa dumneavoastră, dar nu aţi răspuns niciodată atacurilor. De ce? 

Mă amuză teribil să descopăr câte o nouă maximă în care apare numele meu. Sunt o fire pentru care umorul şi optimismul sunt cele mai importante atunci când vreau să parcurg mai lin etapele şi episoadele dificile pe care viaţa mi le pregăteşte. Eu îmi văd de drumul meu, mă dedic în totalitate acestei profesii şi publicului, glumind şi eu, la rândul meu, pe seama acestor poante. Unele dintre ele sunt chiar reuşite.

Care este reţeta succesului dumneavoastră?
Nu ştiu dacă există o reţetă definită pentru succes. Eu am ales, în schimb, să îmi respect publicul, să îi ofer ceea ce îşi doreşte, să nu îl dezamăgesc şi să îmi exploatez, cu conştiinciozitate şi profesionalism, harul primit de la Dumnezeu. Dacă am reuşit să mă menţin timp de 20 de ani, a fost pentru că am avut alături un public minunat, care m-a determinat să evoluez, să îmi doresc să fiu mai bun, să fac proiecte frumoase, să surprind şi să nu dezamăgesc.

"Eu nu mă încadrez în targetul radiourilor comerciale, tocmai pentru că muzica mea e diferită ca sound, ca stare, ca mesaj." 

Aveţi fani şi în străinătate? Se vând cd-urile dvs. şi acolo? 
Am avut, pe parcursul timpului, numeroase concerte şi turnee în afara graniţelor ţării. Am străbătut lumea în lung şi în lat pentru a fi aproape de cei care au preferat să mă vadă, de românii de pretutindeni care au ales să locuiască în alte spaţii, dar care simt şi trăiesc în continuare cu acelaşi patos specific românesc. Am dorit să fac cunoscute muzica şi valorile mele peste tot pe unde am cântat, tocmai fiindcă sunt de părere că, în cele din urmă, limbajul universal al umanităţii este reprezentat de cea mai înaltă formă prin care arta se poate manifesta, şi anume muzica. Românii din diaspora m-au primit întotdeauna cu braţele deschise, mi-au demonstrat că a fi român nu e neapărat un sentiment ce ţine de locul în care trăieşti. Am păşit pe trei continente, dar, totuşi, printre publicurile mele favorite rămân cele din Israel, din SUA, din Germania ori din Italia.

De ce nu apăreţi la TV în emisiuni la posturile cu renume, precum Pro TV sau Antena 1?
Eu moderez deja, de vreo şapte ani, o emisiune de divertisment la unul dintre posturile CENTRULUI NAŢIONAL MEDIA, alături de care am semnat un contract de exclusivitate, cu anumite clauze contractuale, ce nu îmi permite apariţia frecventă la alte posturi decât cele ale trustului. Chiar şi aşa, am apărut ori de câte ori am considerat că e necesar pentru imaginea mea, pentru fanii mei şi pentru cei ce şi-au dorit să mă vadă în acea ipostază.

De ce radiourile nu difuzează piese ale dumneavostră? Vorbim de Kiss, Pro fm, Radio 21.
Într-adevăr, radioul este un factor important pentru promovarea unei piese. Oamenii ajung să cunoască versurile, să te descopere şi, ulterior, să fredoneze împreună cu tine în concerte. Dar şi aici, ca în toate domeniile, există categorii şi formate clare. Eu nu mă încadrez în targetul radiourilor comerciale, tocmai pentru că muzica mea e diferită ca sound, ca stare, ca mesaj. Dacă vorbim despre posturile generaliste, precum Radio România Actualităţi ori Naţional FM, acolo sunt difuzat şi bucuros că publicul doreşte să mă audă.

"Cititorilor ziarului «Ring» le doresc un an nou plin de reuşite, sărbători încununate de tot binele posibil, precum şi linişte şi împliniri pe toate planurile." - Fuego

Sursa: Ziarul “Ring”
www.ziarulring.ro
Acest articol este proprietatea Ring Media Group şi este protejat de legea drepturilor de autor.
Autori: Vlad Manolache, Delia Niculae

Fan Club Fuego Romania

Share this article :
 
FUEGO - NOUTATI - FAN CLUB FUEGO ROMANIA - Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. FUEGO - "Familia Favorit" - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger