FUEGO: "Muzica e felul meu de a simţi că menirea-mi sortită are o finalitate dragă mie!", "Libertatea", 23 aprilie 2013




"Artistul e copilul lumii, își joacă rolul zi de zi...". În acest fel se poate începe o poveste conturată cu și despre cel ce trăiește și arde pentru muzică, ce își dăruiește fiecare clipă a existenței sale acestei sublime vocații, care i-a adus, pe parcursul trecerii anilor, satisfacții și premii, printre care amintim cele 5 discuri de aur și unul de platină pentru vânzarea albumelor sale, titlul de "Artist al Poporului Republicii Moldova", precum și nenumărate trofee și distincții.

Fuego este un copil al lumii, un copil al muzicii, cea care l-a format și care i-a dat nuanțele pe care în prezent, publicul său le poate vedea. Drumul nu i-a fost ușor, dar prin determinare, pasiune, noroc și muncă a reușit să devină ceea ce putem defini acum ca fiind un artist complet, care abordează diferite genuri muzicale, de la muzică pop la populară, până la balade ample și colinde.

Și pentru că astăzi a pregătit o supriză admiratorilor săi, împreună cu ziarul “Libertatea”, lansând CD-ul eveniment "Trandafiri în dar", Fuego ne-a acordat un scurt interviu în care ne dezvăluie o parte din destinul său, mărturisind că muzica i-a adus cele mai frumoase clipe, care vor dăinui peste timp, în economia sufletului său, dar și cum de reușește, la fiecare apariție, să transmită veridic mesajul nobil al cântului său, prin arta interpretării, prin emoția și legătura stabilită între el și publicul său.

Libertatea: Se spune că muzica e una dintre minuni și poate, cea mai frumoasă formă de magie. Este muzica totul în viața lui Fuego?

Fuego: Intr-adevar, muzica reprezintă forma prin care poți ajunge în sufletului celui ce te ascultă și te percepe ca atare. Tocmai de aceea, crezul meu este cântecul, ce mi-a adus cele mai frumoase clipe din istoria mea. Pot spune că arta, în toată plenitudinea ei, e în viața-mi însăși. Muzica, notele, ritmul pianului, acordurile calde îmi creionează existenţa, iar fiecare piesă compusă, interpretată de mine, are în spate o poveste frumoasă, transformată în vibraţii ale inimii pe înţelesul tuturor. Fiind limbaj al sufletului, muzica e felul meu de a mă exprima, de a simţi că menirea-mi sortită are o finalitate dragă mie. Lev Tolstoi spunea că "muzica este stenografia emoţiei", dar atunci când emoţia devine stenografie pentru însăşi muzica, sentimentul că opera ta ajunge acolo unde şi-a propus, în inima publicului tău, este desăvârşit de reacţia acestuia în concerte.

Libertatea: Și fiindcă mi-ai spus de concerte, știu că ai în fiecare an, două turnee naționale, ce se joaca aproape în permanență cu săli pline și la care publicul reacționează într-un fel aparte. Ce reprezintă publicul pentru tine?

Fuego: Cu siguranță e cea mai importantă parte a activității mele. Într-adevar, în cadrul turneelor mele naționale, cel de primăvară și cel de iarnă, oamenii vin să-mi mulțumească că le fac viața mai frumoasă, cel puțin în acele ore în care sunt în sală. Dacă publicul nu simte ca atare ceea ce tu încerci să îi transmiți pe scenă, atunci nu te mai poți numi artist. Tocmai de aceea le mulțumesc deschis ori de câte ori am ocazia, căci fără public, fără emoțiile pe care acestia mi le pricinuiesc, eu nu aș putea funcționa. Lui îi datorez ceea ce am ajuns astăzi, iar muzica, colaborările şi duetele mele, cu cei mai reprezentativi artişti, întregul meu parcurs stă în slujba lui şi vine ca jertfă pentru iubirea primită de la el.

Libertatea: Ai reușit să îți construiești o carieră solidă, să te impui în peisajul muzicii românești, să îți creezi stilul propriu, cu piese de suflet, cu versuri și mesaje speciale. Ce își mai poate dori Fuego?

Fuego: Îmi doresc să trăiesc confortabil în micul meu Univers, cu oamenii pe care-i iubesc, pe care-i respect, iubitori de adevăr și de noblețe, cu florile mele, cu cărțile mele, încercând să-nvăț arta de a trăi, salvându-mă din derizoriu și din societatea de consum, care ne macină fiecare fărâmă de bun, de frumos și de onest care a mai rămas în noi. Teatrul și muzica sunt ceea ce am decis să las perenității și îmi doresc ca această moștenire să fie onorabilă, să fie demnă de tabloul artei românești, care este una dintre cele mai fascinante din întreaga cultură europeană.

Libertatea: Ce reușeste să te mai emoționeze?

Fuego: De-ar fi să fac un bilanţ clar al lucrurilor ce mă emoţionează zilnic, în fruntea listei s-ar afla, cu siguranţă, pe lângă muzică şi teatru, zâmbetul oamenilor, al celor dragi, bucuriile pe care aceştia mi le dăruiesc constant şi lumina din ochii celor ce îmi urmăresc şi apreciază activitatea. Pentru ei îmi port paşii în viaţă, alergându-mi destinul prin tabloul artei. Nu există bucurie şi împlinire mai mare decât aceea de a ştii că munca ta, că pasiunea şi intensitatea pe care le consumi în a contura fracţiuni artistice, sunt admirate, împărtăşite şi iubite de cei ce percep la adevărata valoare sunetele reale şi complexe, exprimându-se prin intermediul fascinantelor trăiri conturate de muzică."

Libertatea: Ce ne poți spune despre albumul lansat astăzi?

Fuego: Albumul "Trandafiri în dar" l-am conceput ca pe un cânt al primăverii, cu piese adunate, strânse într-un mănunchi care sper să ajungă în inimile celor ce îl vor asculta. Acesta cuprinde câteva din cele mai frumoase şi emoţionante cântece lansate de mine pe parcursul timpului, ce vorbesc despre natură, iubire, pe linii melodice calde. Mă bucur că pot aduce în dar, împreună cu “Libertatea”, pentru toți admiratorii mei, un buchet de trandafiri, cu piese noi, realizate în premieră pentru proiect, cât şi şlagăre îndrăgite de voi.

Libertatea: Știu că ești într-o permanentă căutare a frumosului, într-o permanentă muncă, încercând să aduci admiratorilor tăi noi stări, noi creații. Astfel, cu ce îti vei mai surprinde fanii?

Fuego: Pentru că îmi respect publicul, îmi doresc să îi ofer în permanență, noi și noi surprise. Astfel, în luna iunie, voi lansa un album de autor, împreună cu maestrul Jolt Kerestely, un album cu o serie de cântece speciale, premiate recent de Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România, cântece ample, care vor readuce în prim plan muzica adevărată, melodioasă și care încununează cariera și activitatea maestrului.

Libertatea: Ce mesaj le transmiți cititorilor “Libertatea”?

Fuego: Să le fie viața întreagă un cântec, să asculte muzica de calitate și să prețuiască frumosul, căci în final, dintre toate, cu asta rămânem, cu emoțiile pe care le-am trăit, cu amintirile, cu muzica care ne-a fost coloană sonoră în parcursul nostru.

Sursa: Ziarul "Libertatea"
23 Aprilie 2013



Share this article :
 
FUEGO - NOUTATI - FAN CLUB FUEGO ROMANIA - Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. FUEGO - "Familia Favorit" - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger